sjung med

jag är numera värvad till stiftelsen gatubarn. varje tisdag och varje söndag ska jag slita för dom stackars barnen i sydamerika, så att dom ska få en chans att gå i skolan. mitt jobb är alltså att införskaffa så många bidrag som möjligt till ungarna. (läs telefonförsäljare/tiggare)
ska bli superkul
pengar pengar pengar! och elle arbetar ju där, så vi ska nog kunna få oss ett par goda skratt på vägen.
det finns många sjuka människor i landet och det här är ett ypperligt sätt att hälsa på dom alla.

såg att elle brukar dela med sig av sina härliga upplevelser på stiftelsen gatubarn. så jag känner lite likadant.
here we go:
tisdagens skönaste människa är:
BAMPABAM BAMBAPBAMBAPMBAMBAMBAMmmmmm .kling .. den-envisa-30-talist-tanten-från-västerås!

ungefär såhär lät det:
- ja hej, jag heter tina och ringer från stiftelsen gatubarn.
- va?
- tina heter jag, ringer från stiftelsen gatubarn
- va, vad ringer du ifrån?
- stiftelsen gatubarn
- va?
- jo jag sa att jag ringer från stiftelsen gatubarn
- var ringer du ifrån?
- stiftelsen gatubarn (har förövrigt höjt rösten en hel del vid det här laget)
- va? vad säger du för nått?
- STIFTELSEN GATUBARN
- förlåt jag hör inte vad du säger förnångting..
- (en blandning av att låta trevlig och rädda mig själv) ja, nej men jag får ta och be om ursäkt och önska dig en trevlig kväll iaf. hej då!
- men, (tungt suckande) hur tror du att jag ska svara om jag inte hör vad du säger (något irriterad)
- ja men precis. hej då!

WTF! varför ha telefon om man är halvdöv?
vart är världen på väg?
30-talisterna tar över liksom..


annars så är det ju påsklov och nu ska det kan ju inte firas med annat än en pizza på baren med fanny och sverker. och sofie(?).

signerat: tina

Kommentarer
Postat av: Tant Kling

okej..

2009-04-03 @ 19:15:48
Postat av: tina

precis så

2009-04-04 @ 12:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0