thank you mrs T

Helt underbart att du skriver, så jag har någonting att skriva om :)

Kan ju börja med att besvara dom frågorna du indirekt ställde till mig i din "50-sanningar-om-mig-själv-lista":
Kommer även ta upp vissa sanningar om dig, som berörde mig.

Tar dom i nummerföljd så som jag uppfattade det:
"3. jag kan inte riktigt komma på när jag ska ha varit arg på olabandola (svar på det tack?)"
Förlåt för mitt otroligt dumma val av formulering, menade så klart att du skulle vara sur på mig, ola.
Men efter att ha läst punkt 13(" jag tror att många ibland uppfattar mig som en som tror att hon är bättre än andra")
så tar jag tillbaka all kritik olabandola skrivit på denna blogg riktat mot dig (nästan). Iallafall all kritik jag lagt som varit emot din attytid. För min uppfattning om dig var typ som detta exemplet:
Jag = Askungen
F.E.S.T = Askungens halvsytrar, med tina i spetsen som styvmodern.
Dom små mössen som syr min klänning = Ragz
Och någonstans mitt emellan Halvsystrarna/Dom små mössen kommer något inavlat som kan liknas vid Hård&Hårig.
Missförstå mig rätt.

Vi går till punkt 29, där du verkar uppleva en viss tillfredställelse i själen, genom att känna att du har skrivit en längre lista än olabandola, visst du vann våran 50 i topp lista, men du kan inte danse rumbe.

Punk 47. Jag betalar inte för tibia, jag skriver sånt där bara för att få läsare som ragz att få gåshud.

Och att du kritiserar Hård&Hårig är helt upp till dig, det enda han gör är att använda sug av yttrandefrihetsgrundlagen som vi faktist har i Sverige, försvarar inte hård&hårig, men det enda han gör är att utrycker sig skriftligt, och kanske ibland gör det på vad du uppfattar som ett miserabelt sätt.


SEN vill jag passa på att påpeka ditt påhopp på punkt 13 där du utger en positiv inställning till Ipred lagen.
För det första bryter den mot den grundläggande principen att privata aktörer(tex skivbolag) inte ska få ha polisiära befogenheter, detta är mycket farligt att leka med eftersom ändamålsglidning kan inträffa. Får skivbolagen polisiära befogenheter, vad är då nästa steg?
Lagen är totalt värdelös och kommer följas av opålästa mf's som inte förstår att det inte går att bevisa att just DU suttit vid datorn vid just x tidpunkten. Det är en lag med många hål och felaktigheter, fast jag tycker inte det är fel att den träder i kraft, något måste göras mot all nedladdning men är verkligen lösningen att man ska jaga tonåringar och kräva dom på femsiffriga belopp? Som i sin tur resulterar i att flera hundra kommer hanmna hos kronofogden redan vid tidig ålder.
Det finns andra lösningar och spootify är en av dom, dock är inte heller spotify idiotsäkert.
Olabandola har ännu ingen bra lösning, så han fortsätter ladda ner. MEN som tina tidigare sa så är Apple otroligt bra.
Liksom hur många av er sitter inte redan nu med en ipod/itunes direkt kopplat med visa kortet, och tankar en låt för 9 kr?
9 kr för en låt, är ett bra pris. Nackdelen är väll dock att du kan distrubera låten hur du än vill.
Även om vissa inte förstår vad jag menar nu, så är vi ändå konsumenter även om vi bara laddar ner.
Vi konsumerar deras musik, och nu vill dom övervaka sin konusmenter, och ipred innebär inte bara att dom kommer kunna se vad vi laddar ner utan även annat.
Det kommer förekomma utpressning av skivbolag mot tonåringar, är detta verkligen rätt i ett modernt samhälle, majoriteten av alla ungdoms partier är kritiska till lagen och även flera partier, trots att den fått majoritet i riksdagen.
Jag låter det nästan vara osagt om jag tycker det är rätt eller fel, jag vill ha en bättre lösning än en lag, jag och flera med mig, ser inget fel i att någon först köper en skiva, och sedan delar med sig av denna. Det är inte stöld, möjligtvis upphovsrättsintrång. Vilket självklart är fel, men eftersom det inte finns några konkreta lösningar på detta problem än, så tänker jag inte ta ställning. Jag forstätter tanka med ett stort leende på läpparna.
Detta är givetvis inte riktat mot dig tina, utan du hjälpte mig att få lite inspiration.

Nu väntar julgröten och glögg.

Olabandola - Eran pirat i warezhavet

Kommentarer
Postat av: tina

vill bara tillägga att jag menade att skriva "jag är både för och emot ipred" som man kanske borde kunna anat.



hur som helst, där är jag med dig. men jag tycker att tanken är god, vad det gäller ipred. fildelningen är bra, men den har gått över styr.



ska man förhindra ALL fildelning för att skivbolagen inte tjänar några pengar vore det ju inte mer än rättvist att all secound hand handel uppstår för det förlorar dom ju också på.(även om summorna inte ens kan jämföras) och kom inge, det är ju det sista vi vill. jag ogillar bara människor som laddar ner all musik kors och tvärs bara för att.. sen att dom säger att dom är STORA fans gör fan inte saken bättre.



sanningen är ju att dom som förlorar mest pengar på det här är ju mainstream artisterna. varför skulle annars till exempel pet sounds leva som en kung medan skivförnstret fick stänga ner? anledningen är väl förmodligen att inga vill köpa en skiva med sånna som idol-danny eller snygg-erik.. det finns liksom ingen njutning i det.



vill även lägga till att allt du har sett mig är lite småirriterad och inte det minsta sur. hård&hårig går mig däremot på nerverna utan någon egentlig anledning.

2009-02-20 @ 19:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0