what is up bloggtoppen

är det nått vi gillar är när några människor överreagerar och sen en hel drös överreagerar utan dess like på de förstas överreagerande!
som till exempel det här med fildelning. jag har ju sagt förr, att ja, ipred är en klass för sig som jag är delvis för (inte för att den ger rätten att kolla upp någon annan, utan för att jag gillar skivor helt eneklt), men var sak har sin tid. det fanns en tid då man trodde att radio skulle förstöra hela musikmarknaden, en tid då inspelningsbar kassett ansågs vara djävulen själv, och för att inte tala om cd-brännare.. jag menar kom igen, sen när har en polis stannat en bil och sagt "hörru du, nu pressar du ur den där cd-n spelaren och visar mig att den inte är bränd. och skulle den vara bränd vill jag se kvitto på orginalskivan". näe, vet nån va.

det senaste är ju då hysterin om fildelning som det så fint heter. nu är det tydligen en ny lag på gång som vi troligtvis inte kommer att kunna göra så mycket åt. denna lag gör att tullen tydligen får rätten att kolla igenom saker efter fildelning. ni kan kolla själva här om ni vill. kan hålla med om att det här är en helt onödig lag och skulle dom ta den på allvar så sitter hela världen inburade snart. för att komma till saken så var jag in på nån blogg, som hette något i stil med kissie(känns det igen?), den verkade hur som helst ganska poppis.. hon skrev om den här lagen som om att hon var rädd att hon skulle åka fast på detta varje gång hon går egenom tullen. och nästan 3-siffrigt med kommenterare skriver, "men aaah shit, jag har ju typ bah hela min mp3 med olaglig musik". att människor blir upprörda är inte för att dom är rädda för att bli tagna på bar gärning eftersom att dom har laddat ner en låt, det handlar väl ändå snarare om mänskriga rättigheter, och intrång på privatliv så att säga. när hade dom tänkt att tullen skulle ha tid att kolla igenom varenda människas mp3, mobil, laptop osv? jag säger som ragnar att det är väl det här som kallar att ta vatten över huvudet. jävla pantskallar! det kommer ju aldrig på någon nivå att fungera.
och så vitt jag vet så kan man inte genom att bara kolla lite snabbt i en mp3 och se att det är nerladdade filer där. (har jag rätt?) vet inte riktigt hur dom tänkt att det skulle gå på ett smidigt sätt om nu så vore fallet. det är ju liksom inte olagligt (vad jag vet, men jag är ganska säker på att det är lagligt för eget bruk. jag menar, man betalar ju för det, och likaså med tillexempel kanal+) att spela in låtar från radio. då är det ju förfan bara att ställa in streamrippern på att spela in allt så har man sin feta samling med lagligt inspelade låtar sen. då ju tullen försöka sätta dit en bäst fan dom vill medans man spottar dom i ansiktet och säger "jippikay ey motherfucker den där var du inte med på va? stockholmare!". boom baby, try again liksom.

nej, det här är ett betydligt extremt jävla senare dilemma. som troligtvis inte ens kommer att dyka upp. nej vad vi egentligen ska börja oroa oss för att ska dom här lagarna fortsätta dyka upp kommer snart the place of all places youtube försvinna, kaputt ba, hej då. internet är snar inte längre det paradis det en gång var! man skulle nästan tro att det är bert karlsson eller nått annat kötthuvud som har suttit själv och smidigt ihop dom här sunkplanerna. det är ju nästan så att man jättelite börjar lockar till att rösta på piratpartiet i nästa val! ILLA

jag gillar nån kommentar från nått ljushuvud på aftonbladet "detta frå ju FRA och ipred att framstå som försvarare av personlig integritet", jag menar, storebror ser dig, som man säger.

dags att luta sig tillbaka och njuta av dagens teknik va. det är väl det enda som kan göras, ralistiskt tänkande. vi kör på som vanligt, joddiladi joddiladi hoppsan vilken dag.

signerat: tina
(det var föresten ett jävla gnäll på att the beatles fick lite uppmärksamhet ! vad är grejen med det? ..skärpning)


Kommentarer
Postat av: fancyyyyyyyyyyyyyyy

även om jag agreeeeee, så var det väl ett fruktansvärt långt inlägg om dina konspirationsteorier

2009-03-01 @ 15:20:56
Postat av: tina

amen ursäkta mig om jag är den som sitter kvar här ännu. jävla islänningsmissfoster som råkar ha mer liv än oss andra. gå!

2009-03-01 @ 17:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0