Olabandola - eran solstråle i vintermörkret

Hello there alla läsare/bloggare och tina.


Tänkte klargöra lite för Tina vad det är som stämmer och vad som inte stämmer,
Jag kommer svara på frågorna i siffer följd, förstår du tina? vi börjar alltså med 1 och sedan kommer 2 och sedan 3, osv ända tills fråga 8.

1. påstår sig vara vaktis (håller tummarna för flintisen eller le dväg)
-Har aldrig påstått mig vara det, jag KAN va det(jag kan va mycket
2. stämmer detta vet vi även att personen i fråga är av den manliga arten.
-Ja, sist jag kollade
3. han är väl medveten om hur vi alla ser ut, vilket jag finner lite läskigt.
-Ja, du vet facebook, jag är ju vän me er alla.
4. han vet även vad elins mail är, vilket också är lite läskigt.
-Google+H4xx0r kunskaper
5. med hjälp av föregående slutsats är chansen stor att han befinner sig på elins online-msn-lista dygnet runt. (han är ju med i svängarna om man säger så)
-Jag har inte elin msn och är glad om jag slipper få den, om ni och läsarna önskar så kommer jag göra en msn istället för att vi andvänder bloggen för att prata med varandra.
6. han spanar på oss i skolan konstant.
-För andra gången tina, jag går inte på din skola men jag har däremot medarbetare som ständigt övervakar er.
"Every move you make, every step you take, i'll be watching you."

7. han anser att utlånande av jackor är fel.
Nej absolut inte, men att fanny ska behöva frysa p.g.a av att du av någon anledning inte andvänder din egen. Jag stiftar här och med en ny regel, ingen av oss bloggörer ska behöva frysa, vi ska värna om varandras hälsa.
8. han är ingen människa
-Nej jag äter som sagt revben till frukost och till lunch kan det bli en och en annan stortå.


Fantastiska besökare måste jag säga, aktiva som fan vi ligger som vanligt till me unika läsare men antalet gånger folk läser verkar stiga succesivt.

För att citera förgående skriverska "Han har ett enormt behov av att vara del i östhammars kommuns stolthet".
Ja, det har jag, jag har ett enoooormt behov av att hävda mig, det är därför jag tagit mig in i detta snår av  dåliga ursäkter, förnedringar och trakasserier som frodas här, jag tänker inte "trakassera" er något mer. Det var bara ett trix jag andvändt sedan förut.

Jag skulle vilja förklara UTFÖRLIGT om hur jag tog mig in på bloggen, men för att undvika missförstånd och dår aktigheter så skippar jag det, tina det är inte OMÖJLIGT att genomföra detta, du andvänder dig av ett program och en ordlista(en digital ordlista som ligger i datorn). Den testar olika bokstavskominationer och olika sifferföljder, allt detta tog mig ca 9 timmar att genomföra (behövde inte sitta vid datorn).

Roligare än så här kan det nog inte bli,
För ca 48 timmar sedan var allting frid och fröjd hemma hos damerna, men plötsligt dyker det upp ett blogg inlägg, det är den välkända olabandola som kommit in för att göra hans grej. Han börjar dominera bloggen vid 21 tiden Torsdagen den 29/1. Sedan rullar det på, dagen efter är bloggen full av kommentarer och kvinnorna bakom bloggen förstår ingenting, allt är ett mysterium, vem är egentligen olabandola?
Frågorna är många och flera av damerna bakom bloggen kan knappt bärja sig i att börja spekulera. Diskussionen går på hög varv hela skoldagen och flera intressanta namn om vem som kan ligga bakom obd(olabandola) dyker upp.
Några utesluts och några nya namn kommer till.
Flera av dom är sedan tidigare kända av damerna och när dom efter skolan kommit hem, så dyker det plötsligt upp ett nytt inlägg av obd. Vem är det denna gången? Flera av damerna börjar då vilt spekulera i om det skulle kunna vara en insider, ett perfekt pr-trick, men ola förklarar i sitt inlägg att så är icke läget. Under fredagen har det dykt upp många inlägg av fest tjejerna som väntar på den stora frågan? VEM ÄR OLABANDOLA? Dom försöker naivt att ta till våld för att sätta ett finger i leken. Detta misslyckas och under fredagskvällen står det fortfarande oklart vem jag är?

Olabandolas kommentar till detta: Tina har sagt att hon uteslutit någon ur sin lista på misstänkta, jag avråder dig dock från att göra det, jag har som sagt medarbetare, jag går inte på bruks.

Detta "attentat" är väl utfört och har inspiration från bland annat; Tibia questen Annilathor, Filmerna Chaos och sist men inte minst TROJANSKA HÄSTEN.

Trojanska Hästen: Enligt legenden hade uppkomsten av Areyoureadyroy.blogg.se varat i flera veckor, när ola kom på en krigslist, en trojansk häst. Ett GIGANTISKT kontaktnät sattes upp. Hela planen var genegalisk, ola fick inte bli en av Fest tjejerna, därför satte han upp denna plan, han höll sig  framme vid tillställningar som till exempel knutmasso,ekeby fester och sist men inte minst peace and love, allting var planerat tills en dag, bloggen byter stil, bloggerskerna böt helt stil, dom ändrade design och Ola trodde slaget var fallet, men så var icke fallet! Ola hade i bakhuvudet att tjejerna en gång tidigare blivit lurade av en listig klasskamrat som kommit över deras lösenord. Ola fattade direkt tycke för dessa typer av nöjen. Han började forska i vad tjejerna egentligen sysslade med, han flyttade norrut, från rivieran till östhammars kommun, allt för att utföra hans listiga plan. Det som höll flamman vid liv var hans brinnande intresse för att bli känd, hans mål var att en dag bli lika stor som areyoureadyroy, men slaget gick förlorat när han märkte att besöksantalet var mindre än antalet stortår på en fot. Han letade genvägar, han satte upp affischer, men till slut fick han se ljuset i tunneln, han upptäckte google, denna sida som tidigare inte varit mer än en startsida, såg nu helt annorlunda ut i Olas ögon, han började "googla" , "cacha" sidor och han märkte att vad du än vill ha tag på så finns det på google, några av hans första sökord var lite difusa, men slangord som "lol" och "ftw" och "wtf" fick nu en helt ny innebörd, han började förstå vad internet gick ut på och vart det var på väg.
Man kunde göra mer än att googla, hans väg mot bloggtoppen var nu igång. Hans karriär som bloggare började inte förän han lyckades komma över diverse program och wordlists. Han fick ändra sina planer, han kämpade nu mot genvägen till livet som topp-bloggare. Han testade att kommentera lite på areyoureadyroy.blogg.se, och fick svar, arga svar och inlägg fick han i gengäld. Nu rådde det inget tvivel, nu var goda råd dyra. Efter flera veckors hårt arbete skulle han nu ge sig på ett försök att erövra bloggen, det lyckades och 1 dag senare sitter jag och skriver detta.
Det är en lång historia som jag kommer ta med mig i livet.

Jag hoppas damerna håller hoppet uppe,

Damerna på bloggen vill lägga upp länkar så dom ska kunna tjäna pengar, vi behöver ge ett intryck av barmhärtighet och vi vill bli behandlade med respekt av såväl varandra som läsare, därför röstar jag NER reklam banners
Jag tycker vi lägger banners som te.x http://www.ettklickforskogen.se/, en sida där du genom att klick kan göra något så simpelt och hånfullt så du kan alltså rädda skog. Jag funderar fortfaranade på hu det funkar? jag klickar och vips så börjar mitt träd där ute i skogen att mana blocka typ. fattar inte, det är som att trädet är imunt mot att bli atkad. Typ som att han är gm eller nått, helt sjukt och spårat. Liksom jag trodde sånt bara hände på tibia och inte irl?
Nu ska man inte jämföra online med irl men ibland kan det vara bra att kunna göra saker som att döda sin kompisar, sno från sina kompisar och ibland till och med döda dragons med dom, liksom vem skulle blockat bh's åt mig som lvl 13 sorc, jag hade liksom ett two handed-sword, jag visste inte bättre och envisades om att försöka trycka upp en sköld i andra handen, liksom hur dom får man vara, -two-handed-sword- = två handat svärd, jag kan alltså inte bära det med en hand, detta förstod jag inte ung och dum som jag var. Kommer även ihåg när min vän xxxx skulle gå upp på main med mig, jag var skitstolt satt på mitt 28k modem och lirra lite, plötsligt hoppar jag ner i ett hål och då blir jag dödad, min skapare kommer in i rummet och säger att internet tiden för idag är förbrukad, förtvivlad x-loggar jag i hopp om att inte dö, så var inte fallet jag loggar in igen när min skapare gått och lagt sig, jag trycker spänt upp "skills" menyn och ser att jag dött ner 1 lvl, nu kan jag inte hålla mig längre, tårarna rinner ned längs mina skägglösa kinder, jag är förlorad,  dagen efter blid jag hånad och bespottad i skolan. Jag faller en än gång i gråt men inser sedan att slaget om lvl 8 inte är förorat, dagen efter torkar jag tårarna och ger det ett nytt försök, försöket lyckas och jag går därefter upp på main.

Livet borde vara mer som tibia, man börjar på Lvl 1 = 1 år, du kämpar som fan för att hitta lite weapons, du börjar med att DÖDA det du ska äta SJÄLV, nu förtiden går man till ica och hookar upp med en billy's pirog och det är ju ingen utmaning.
Sedan rullar det på, svårare utmaningar för varje år/lvl.
Tills lvl 8, det är typ som puberteten, du börjar få agritions problem och blir otrevlig mot dina medspelare, IRL får även föräldarna lida av detta då mycket av ens fritid går till att jaga. Man jagar level efter level, nya utmaningar, nya fynd. Svårare och svårare, man upptäcker nya platser, man finner nya vänner, efter 16 är det dags att välja stad att bostätta sig i, irl kan det liknas med att välja gymnasium, vart ska jag flytta? Venore,Carlin? eller kanske stanna hemma i trygga Thais? Vad kommer mina kompisar att göra? Har jag råd med hyra? När du är över 20 så ser folk dig som "meat" ifall duspelar pvp server så är du så gott som död ifall du öppnar käften, så länge du inte har en guild vill säga(=gäng).
Vid 20 så börjar även tibia skilja sig från verkliga livet, om du inte har något mål i livet, så har du heller inga pengar, då får guilden försörja dig, det kan liknar typ a-kassa, du får på dig större skulder och livet blir hårdare och hårdare, folk börjar pm'a dig skulderna, detta liknar kronofogden. Efter 23(OM DU NU KOMMIT SÅ LÅNGT) så är det time to pay back, du börjar kötta monster som ger mer pengar (= det har gått snett du börjar to the crime thing).
Efter 40 börjar livet, även i tibia. Du är nu respekterad av dina medmänniskor och har ett moget beteende.
Sedan spårar det, du börjar nu känna dig trött på spelet, du säljer din gubbe till nån "noob" och hans liv börjar vid 45, här slutar min liknelse.

Detta var min Olabandolas tolkning av Tibia VS Life.

Jag spelar själv inte tibia men det tog upp en stor tid av mitt liv som 11>14 åring.


Klämmer in en liten fin historia mitt i alltihopa, misstänker dock att den inte kommer uppskattas av damerna.

Erik bjöd hem sin mamma på middag. Under måltiden kunde inte modern låta bli att lägga märket till hur snygg och trevlig Eriks rumskamrat, Emil, var. Hon hade länge misstänkt att de två hade ett förhållande och nu blev hon ännu mer nyfiken. Erik läste sin mammas tankar och sa: "Jag vet att du undrar, men jag försäkrar dig om att jag och Emil BARA är rumskamrater."
 En vecka senare sa Emil till Erik: "Har du sett soppsleven i silver? Den har varit borta sen din mamma var här på middag. Du tror väll inte att hon kan ha tagit den?" Erik trodde inte det, men han skickade ändå henne ett mejl för säkerhetens skull:
" Kära mamma, jag säger inte att 'tog' eller 'inte tog' soppsleven, men faktum är att den varit borta ända sen du var här på middag. Kära hälsningar Erik"
 Några dagar senare fick han ett svar:
"Kära Erik. Jag säger inte att du 'ligger' eller 'inte ligger' med Emil, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng så skulle han ha hitta soppsleven för länge sedan. Kära hälsingar mamma."



Det var väll allt för den här gången uppdaterar under morgondagen, hoppas även att ni kontaktar mig snarast, och jag kommer under gryning imorgon lägga upp min msn, så ni kan kontakta mig(JA TINA JAG ÄR ONLINE 24/7).


Signerat Olabandola - eran solstråle i vintermörkret


jag har själv inte läst igenom texten och ber i förväg om ursäkt för stavfel och eventuella missförstånd.
oansvarigt av mig, förlåt!

Kommentarer
Postat av: Jocke Med Foten

Olabandola, jag vet precis vem du är och vilka du umgås med. Jag vet allt.. Förstår inte hur du kan komma undan.. DU kan inte ens öppna ditt tanklock i östhammar, ha.. jag iaktog dig på avstånd, jag har ögonen på dig.



Signerat Jocke Med Foten - Eran fot i vintermörket

2009-01-31 @ 02:14:29
Postat av: Jocke Med Foten

Apropå ditt namn? försöker du efterlikna Bond, James Bond? Ola, Band Ola? så 1983

2009-01-31 @ 02:30:05
Postat av: fancy

2009-01-31 @ 16:12:31
URL: http://areyuore
Postat av: tina

moí, tina, ställde upp på att stå och lida ute i röken som kom från fanny på villkoret att jag skulle få låna hennes jacka. nog med spydigheter utan fakta

2009-01-31 @ 16:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0