Copy me happy

Bra skrivet tina, dock så stämmer det inte till 100% och även inte det aftonbladet skriver heller.
Det är fortfarande inte olagligt att ha en nedladdad fil på sin mp3, inte en film heller.
Sjävla brottet begås då du laddar ner filen, och självklart går detta inte att spåra igenom en mp3 spelare.
Det är inte olagligt att spela en bränd cd-skiva i bilen.
Man får ha "OLAGLIGA" musikfiler på sin dator, man får ha "OLAGLIGA" filmer på sin dator.
Så länge det inte går att bevisa att du har laddat hemm någonting så är det lungt.

"Nytt hemligt avtal ökar jakten på fildelare"

Fyfan jag ryser bara av att höra rubriken,
aftonbladet avslöjar alltså ett HEMLIGT dokument, det är alltså hemligt
"– Ingen får veta hur det blir förrän avtalet är spikat. Ändå kan det tvinga oss att ändra vår lagstiftning, säger Karl Sigfrid."
Överskattat skitsnack, sveriges medier är patetiska och slutar aldrig förvåna mig.


Olabandola's snabba:
Bert Karlsson är dum i huvudet, efter jag lyssnat på 5 minuter av debatt när han är med så har han tappat mitt förtroende,
han jämför nedladdning med att gå in på bolaget och sno en kvarting sprit. Han är allt som en debatt inte ska innehålla.

Enkel förklaring för bert
Stöld = A går till B och tar hans X
Piratkopiering = A går till B och klonar hans X, vi har alltså två X.


 Ett intressat inlägg om detta finns för den intresserade på:
http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/
Otroligt läsvärd text som visar en rättvis bild om hur media sverige funkar.

Säger som ragz, vem fan ska betala Danne o Viccans bröllop?
Jag tänker inte snaska upp pengar för ett bröllop jag inte ens tänker gå på.


Ryktas om en vild fest i hargshamn, en trio av skribenter från bloggen sågs på f.e.s.(t)en.


Klockan är 03:01 och jag gick upp för  5 minuter sen för att vänta in morgontidningen.
Sedan väntar en skål med gröt och ett parti oskalade morötter.

Ett mer omfattande inlägg kan komma in under morgondagen.


Sluta jaga fladdermöss..


Eran
Ola(gliga)bandola











Kommentarer
Postat av: Ragge

Njutning att läsa din text ola(gliga)bandola!

2009-03-01 @ 03:28:53
Postat av: tina

tjena fredrik "smöret" ragnarsson

2009-03-01 @ 13:15:12
Postat av: fannyyyyyyy

jag måste faktiskt agreeee med ragzy, härligt med lite olabandolatext i klass med det han skrev i tidernas begynnelse (den dagen då han faktiskt lyckades hacka vår blogg)

2009-03-01 @ 15:24:06
Postat av: Ragge

tjena tina "vill-att-någon-ska-tycka-om-det-jag-skriver" axelsson! :D

2009-03-01 @ 23:14:08
Postat av: tina

tjena ragnar. ja-det-stämmer-så-varför-kan-ingen-säga-hur-jävla-bra-jag-är-nån-jävla-gång

2009-03-02 @ 12:43:51
Postat av: Ragge

Tina du borde veta att jag är ett av dina största fans!

2009-03-02 @ 13:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0