en shopaholics bekännelser..

..är 2009s störst flopp. helt klart. förbanna sophie kinsella för att ha tillåtit detta!


och vad är föresten grejen med att youtube och spotify floppar mer och mer med "this video is not available in your country"! NEHE? VEM ÄR DET SOM LIGGER BAKOM DET HÄR DÅ? jag säger som johan glans! ÄR DET INTE STRAFF NOG ATT BO I DET HÄR JÄVLA LANDET? KALLT OCH SNÖ OCH REGN OCH ÄCKLIGT! och sen nu, så ska man behöva lida för detta också. dagens i-lands problem, helt klart. livet är hårt. det här tar problemet om vara-glad-eller-sur-för-att-ha-slutat-tidigt-och-inte-haft-några-lektione-dilemmat med hästlängder. (svar på det tack, internet faller i bitar, pang så ligger han där liksom)
skärpning

tina

Kommentarer
Postat av: olabandola

att du orkar klaga när du för någon vecka sen hade en sån liberal syn på ipred?

2009-03-11 @ 22:56:35
Postat av: tina

en liberal syn på ipred och landsdiskriminering är inte samma sak lille man

2009-03-11 @ 23:44:50
Postat av: olabandola

omg, förstår du inte? Dom låter oss inte se vissa filmer på youtube/lyssna på vissa låtar på spootify bara för att vi i sverige inte ännu trätt in i ipred. Det handlar om amerikansk upphovsrätts lag, och ifall då video:sarna spelas upp i sverige så gäller svensk lag, vilket inte de utländska skivbolagen gillar, därför kan du inte se dom video klippen.

2009-03-12 @ 18:06:37
Postat av: Anonym

Olabandola:

Det har ingenting med IPRED-lagen att göra.

2009-03-12 @ 19:04:09
Postat av: tina

jag ser ingen anledning att inte tycka att detta är idiotiskt. för det är det! jubelidiotiskt och utan logik what so ever! kaxmaja.

2009-03-12 @ 19:06:19
Postat av: olabandola

Anonym, du får kanske förklara VARFÖR det är så då?



Nej inte med ipred, men samma typ av problem som ligger bakom det?

2009-03-13 @ 00:04:09
Postat av: olabandola

Det står ju där för att upphovsrättsmannen bakom verket inte vill sprida filen i det landet du befinner dig i, alltså:

typ Unverisal eller what ever vill inte att låten xxx med artisen xxx ska kunna ses på youtube via en svensk ip adress. OCH bakom detta står amerikanska musikbolgat PGA av att sverige har den lagstiftningen vi har i Sverige, jag menade inte att detta är IPRED då missuppfattade du mig, jag menade mer att IPRED är en beställningsorder, och samma personer står bakom detta.

2009-03-13 @ 00:07:36
Postat av: Anonym

And I quote:

"Dom låter oss inte se vissa filmer på youtube/lyssna på vissa låtar på spootify bara för att vi i sverige inte ännu trätt in i ipred."

Jag vill inte vara en fitta men.. Det är jag.

Lite trevlig läsning på kvällskvisten:

http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=83766

2009-03-13 @ 01:29:23
Postat av: olabandola

Har själv läst det, står fortfarande för vad jag sa, du måste se saken från fler vinklar, inte bara den youtube ger dig genom att läsa deras copyright policy.

2009-03-13 @ 15:05:15
Postat av: Anonym

Ja, medieindustrin är boven i dramat. Nej, du kommer fortfarande inte att kunna kolla på klippen efter att IPRED har trätt i kraft.



När vi ändå är inne på ämnet:

http://www.youtube.com/watch?v=Ix-xhYacJFU

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

2009-03-13 @ 17:25:48
Postat av: olabandola

"Nej, du kommer fortfarande inte att kunna kolla på klippen efter att IPRED har trätt i kraft. "



Det sa jag inte heller att det skulle, bara att dom stora musik/film bolagen även har påverkat lagstiftningen kring ipred.

Skönt klipp btw

2009-03-13 @ 17:48:52
Postat av: tina

kan inte hålla med "far & son" (?) mer!

2009-03-13 @ 17:49:04
Postat av: Anonym

"Dom låter oss inte se vissa filmer på youtube/lyssna på vissa låtar på spootify bara för att vi i sverige inte ännu trätt in i ipred."



Nu ska jag sluta vara en fitta och lämnar härmed bloggen.

PUSS

2009-03-13 @ 18:02:42
Postat av: anonym

okej missuppfatta mig rätt, men nu kanske du har förstått vad min verkliga poäng var? eller?

2009-03-13 @ 21:16:12
Postat av: Anonym

Tss, palla gnälla anonymt på någon random blogg on the internetz. Faktum kvarstår dock att jag är en jävla besserwisser och har rätt. Jämt. Alltid.



Det jag har citerat två gånger tolkas som om att man skulle ha kunnat ta del av materialet om IPRED varit gällande.

Exempel:

Du får inte komma in på krogen för att du inte är 18 år.

Tolkning:

När du är 18 så får du komma in på krogen.

Verklighet:

Du får inte komma in ändå.



Ditt yttrande kan således tolkas analogt med detta. Men sköt om dig gubben och ha det så bra.

Puss och kram

2009-03-14 @ 00:54:58
Postat av: olabandola

Nej du har rätt, och om det regnar popcorn imorgon så ska jag plocka en påse åt dig!

2009-03-14 @ 03:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0