edit

nu är du väl ändå ute och cyklar ute i alperna lilleman. är du 100% säker på att det är lagligt att ha en nerladdad fil på datorn? det verkar ju isf som dubbelmoralens dubbelmoral! jag menar, jag får ju inte ens låna en skiva av elin och rippa in den på min dator enligt lagen.. nej, det är nått som inte stämmer här känner jag. klart det är olagligt att ha cpoyright filer liggandes på datorn, om man inte själv äger orginalet av något slag vill säga.

jag är ingen expert på det här som ni kanske märker, men det verkar ju totalidiotiskt om det nu är såhär det ligger till. vad jag vet så är det lagligt att ha så många kopior man vill till eget bruk så länge man betalat för orginalet. ger man i sin tur bort en skiva man bränt är det istället olagligt.

lagarna behöver mer mening och klarhet om dom nu ska envisas med att införa dom. det är väl knappast nån som egentligen bryr sig om själva lagarna i sig, mer att det finns människor som försöker gå emot den naturliga utveckligen. och att skivbolagen typ tagit makten av politikerna.. skulle detta emot alla odds gå igenom på ett funktionellt sätt och folk slutar fildela så är det ju bredbandsbolagen som råkar illa ut. vad ska man liksom med ett snabbt bredband på 10-100mbit/s till om man bara ska sitta och roa sig med att blogga. stackrarna skulle ju gå i konkurs och likaså musikerna som egentligen bara tjänar pengar på livespelningar nu. hälften av publiken till konserterna har ju från början utan tvekan hört musiken på olagligt håll. det går knappast att förneka att dom flesta artister idag inte skulle varit hälften så stora utan den "olagliga" fildelningen. capish!

signerat: tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0